Sockerfritt

Alice Burdeu.

Min pojkvän säger att jag skriver spännande historier. Det är nog den tredje i ordningen han läser nu och jag hoppas att han har rätt. Jag tvivlar så mycket på mig själv och mitt skrivande så det är inte sant. Men nu har jag gett mig själv tre månader, jag hoppas att det kommer att gå bra.

Jag har precis vaknat. Min pojkvän är duktig och städar köket, medan jag tittar på. Han har städat nästan hela lägenheten. Jag skulle också hjälpa till, men jag blev sjukt svag i kroppen.

Jag tänkte skriva om det igår, anledningen till att jag ofta känner mig svimfärdig och sådant är för att jag har upptäckt väldigt många tecken som tyder på diabetes i min kropp och jag är rädd. Svimfärdighet är ett av symptomen nämligen och ibland är jag så yr att jag inte ens kan sitta upp utan måste ligga ner alldeles stilla. Jag har inte kollat det för jag mådde skit idag så jag ringde inte till vårdcentralen, vilket var ganska dåligt gjort. Men men. Jag får ringa på måndag om inte symptomen avtar, måste ändå ringa dit och förnya mitt recept så att jag kan hämta ut mina astamedeciner.

Nu har jag en slags "life turn" eller vad man ska kalla det. Jag ska sluta äta socker. Inte helt, men jag måste ha det sockerfritt nu i alla fall, under en längre period. Men det kommer inte betyda att jag inte kan njuta av allt som jag har tyckt om innan. Det har jag insett nu. Det finns ju massor med grejer som man kan ha istället för socker! Ikväll ska jag testa att göra chokladbollar utan socker, chokladsuget har satt in igen haha. Jag hittade ett recept från en diabetikerblogg som verkade god, men den hade lite socker i. Jag ska göra helt utan från grundreceptet. Jag är inte helt säker på att det kommer att bli gott, men hey, det kan ju bli! Gäller att testa bara. :)

Håll tummarna för att jag inte har diabetes!

Puss och kram bloggen

 


Kommentarer
Postat av: Emilia

hoppas massa på att du INTE har diabetes

Hoppas ni äter massa mumsigt och får en trevlig helg! :)

Kram!

2009-12-05 @ 21:01:48
URL: http://randigabipen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0